במיתון זה הזמן לשגשג ולפרוח / אורלי אייזיק

בניגוד לפריחה האביבית והטמפרטורות העולות, עסקים רבים חשים חרדות ופחדים מהעתיד לבוא. אין ספק שהחדשות הכלכליות, וגם הפוליטיות, החברתיות והאחרות אינן מעודדות במיוחד. האינסטינקט הטבעי של חלק מבעלי העסקים, באופן לא מפתיע הינו להקפיא השקעות עד יעבור זעם. אך האם התגובה הטבעית הינה התגובה העסקית הרצויה? האם צמצום השקעה לשם פיתוח החברה הינה הצעד הנכון בתקופות מיתון?

בארץ ובעולם חווים אנשים ועסקים כל העת גם תקופות שפל, וגם תקופות של גאות. מחקרים שיווקיים הוכיחו פעמים רבות, שעסקים אשר המשיכו להתנהג כרגיל והשקיעו בשיווק העסק ופיתוחו דווקא בתקופות השפל, קצרו את פרי השקעתם ביציאה מהשפל, ויצאו מחוזקים לקראת תקופת הגאות.

באופן הגיוני וכלכלי קל להבין מדוע עכשיו הוא הזמן הנכון ביותר להמשיך ולהשקיע בשיווק ופיתוח העסק: רוב הזמן אנו מחפשים אחר מרחבי השוק שאינם גדושים במתחרים – עכשיו מזדמנים לנו באורח נדיר “איים” נקיים מפעילות מתחרים.

  • מכיוון שהמתחרים שלנו צמצמו בפעילות שלהם, עכשיו נוכל להשקיע פחות מתמיד ולבלוט יותר לעיני לקוחותינו הקיימים והפוטנציאליים.
  • בזמנים קשים קל יותר להתמקח ולקבל מחירים טובים יותר מהספקים איתם אנו עובדים וכך לייצר תועלת ואפקטיביות גבוהה יותר מאותה העלות.

 המתואר לעיל, שיש להמשיך ולהשקיע בשיווק ופיתוח העסק באותה צורה, נכון רק לעסקים מסויימים וישנם סוגי עסקים עבורם נחוץ שינוי בתמהיל ההשקעות, כמו לדוגמא חלק ממוצרי יוקרה העוברים מפעילות כללית ומוחצנת (מעל הקו) לפעילות נישתית וממוקדת בקהלי המטרה (מתחת לקו). תופעה זו בולטת במגוון תחומים ואפילו קמה לה כבר תופעה הפוכה. לדוגמא: לא מזמן לוגואים של מותגי אופנה יוקרתיים קטנו וחלקם עברו לתווית הבגד. ומיד לאחר מכן אנו מוצאים את הסוס של רלף לורן או את ראשי התיבות A&F מרוחים על כל רוחב הבגד.

 לדעתי בימים אלו בהם נדמה כי ניתנת לנו הפוגה מפעילות שיווקית, יש לשנס מותניים ולהמשיך לפעול במלוא המרץ. כבר אמרו ש”מי שלא הולך קדימה, הולך אחורה”.

 בואו נפשיל שרוולים נעבוד קשה יותר, יצירתי יותר, נשקיע שיווקית ונקצור מכירתית.

 אורלי אייזיק 0523-539539  http://www.orlyeizik.com/

חזרה לחדשות ועדכונים

אני רוצה להשאיר פרטים ושיצרו איתי קשר