מחזור חיי המותג

1357034אביב הגיע, לצרכן מגיע

מזג האוויר חמים ונעים, צמיחה ופריחה בטבע, ובעסקים ממש כמו בטבע יש מגוון רחב של תופעות. חוק טבע הוא שכל הפורח סופו לקמול, לעתים יתחדש כעבור תקופה ולעתים לא. וכך גם עם מותגים, אין מותג שיחיה לנצח ללא עבודת “תחזוקה” מתאימה. חשוב לזהות את השלב בחיי המותג, שלא תמיד מתנהג כמו בטבע, ומחזוריו סדירים פחות ולעתים מפתיעים. האם לחדש את המותג, או לרענן, מתי ואיך? אלו מקצת השאלות איתה מתמודדים המותגים, מי בצורה מכובדת יותר ומי פחות.
טרנדים מתקצרים, “קלאסיקות” מתיישנות במהירות, מותגים חודרים ויוצאים במהירות מטווח הרלוונטיות לצרכנים. לעתים, אם נשכיל לזהות בזמן, נוכל להתאימם לקהלים חדשים או לשדר מסרים אחרים ולעתים המהלך שמנהלי השיווק צריכים לנקוט צריך להיות מקיף בהרבה. במקרים רבים מותגים מסתמכים בעיקר על הקשר עם הצרכן. כמו שקורה לעתים בקשרים בין אנשים, גם חלק מהמותגים לוקחים לעיתים את הצרכן כמובן מאליו. הם מתרגלים לחיבת הצרכן, לנאמנותו ולכך שהוא מגיב חיובית למותג בעקביות.

 בנוסף, עקב הקרבה הפיזית והרגשית אל המותג, קשה למנהלי השיווק של החברה לזהות תוך כדי הפעילות השוטפת מתי הקשר נחלש והמותג בדעיכה, ממש כשם שקשה לנו להבחין בכמה צמח ילדנו.

 בעיתויים צפויים, כמו פסח ומועדים אחרים, רוב המותגים פועלים לקרב את הצרכנים אליהם, על ידי מבצעים ומתנות שחוזרים לאורך השנה דבר הגורם לשחיקה במיצוב המותג. המבצעים הכללים התכופים מאבדים מיעילותם ולכן מומלץ לנקוט בפעילויות הפונות באופן “אישי” ללקוח לאור ניתוח התנהגויותיו הצרכניות. זה אומנם קשה יותר ומצריך תובנות עמוקות על הצרכן, אך גורם לתגובות אפקטיביות יותר בקרב הצרכנים.

 מותגים המשכילים לפנות לצרכנים באופן “אישי” הם מותגים הנתפשים כחדשניים ועדכניים ובעיקר רלוונטיים. כשהצרכנים מתרגלים גם למחוות “אישיות” אלו, על המותג ומי שמאחוריו להמציא עצמם מחדש ולוודא שהם ממשיכים ליהנות מיחס מועדף גם בנקודת המכירה. לא קל, אבל בהחלט מאתגר ואפשרי!

מי ייתן ונשכיל לעקוב אחר התנודות ולמצוא יחד פתרונות לאתגרים החדשים.
חג אביב, צמיחה ולבלוב.

 אורלי אייזיק 0523-539539 http://www.orlyeizik.com/

 

חזרה לחדשות ועדכונים

אני רוצה להשאיר פרטים ושיצרו איתי קשר