שתף קטע נבחר

תולדות מסך הטלוויזיה המודרני: היסטוריה בפרסומות

היסטוריית מקלטי הטלוויזיה החל מהולדתה של הטלוויזיה הצבעונית, דרך הטמעת השלט הרחוק, שיפור איכות התמונה, הכנסת רמקולי סטריאו ועד לאינשטיין שמכריז על הטלוויזיה החכמה. צפו

ההיסטוריה, כפי שהחלטנו להתחיל לספר אותה, מתחילה בשנת 1953 עת זכתה חברת RCA האמריקאית בקרב על התקן המסחרי - Compatible color Television על פי החלטת ה- FCC האמריקאי. המשימה: להכניס צבע לשידורים ו-"ריאליזם" לעיתונות. גם הצרכנים דאז נכנסו לדילמה, האם להמתין למכשירים תומכי צבע או לרכוש טלוויזית שחור לבן ב- 239.95 דולר, נשמע מוכר, לא?

 

 

עוד ב-dtown:

 

שנת 1961: שלט  

הרבה לפני שחלמו בישראל על טלוויזיה בשחור לבן, בארה"ב כבר נמכרו טלוויזיות CRT ("שפופרת זכוכית") שהציגו שידורים בצבע, כולל שלט רחוק בעל 7 פונקציות במקרה שלפנינו, בתוך רהיט עץ שמוגדר כ-"עיצוב מודרני" שיוצר "מהעץ האיכותי ביותר". לטלוויזיה יש גם פאנל כפתורים נשלף מתוך תיבת המסך. זניט מצאו גם פיתרון מקורי לאחסון השלט כך שלא ילך לאיבוד.

 

 

שנות ה-70: אוזניות!

פיליפס משיקה סדרת דגמי טלויזיות, עם גדלי "ענק" של 26", שלט רחוק ואפילו יציאה לאוזניות.

 

 
וסוני מתגאה בעובדה שחברת הכבלים בארה"ב מדגימה את איכות השידור על מסך מתוצרתה, בלובי של בית מלון:
 

אייטיז

ב-1980, השחקן הקומיקאי ג'ון קליז מגוייס להציג את יתרונות שיטת הטריניטרון של סוני על גבי החולצה הלבנה שלו שתלויה על חוט כביסה:
 
 
לא יכולנו להתאפק ושמנו עוד פרסומת בכיכובו של קליז מחבורת מונטי פייתון, הפעם למוצרי חברת מגנבוקס – עם תמונה בתוך תמונה:
 

 

בימים ההם, קונסולות משחקים חוברו בכבל פשוט לטלוויזיות ה- CRT, אטארי עשתה מזה המון כסף:

 

 

 
1984 - הטלוויזיה של זניט מגיעה עם שלט רחוק, הקשיבו! הוא מאפשר לעבור בין כניסת מכשיר הוידאו למחשב, משם לכבלים ואחרון חביב אל כניסת קונסולת המשחקים! ועוד הרבה לפני שהכרתם את המונח Smart TV בטלוויזיות LCD / LED או פלזמה, אלברט איינשטיין אמר זאת על טלוויזיות CRT, האם הוא צדק?
 

 

סטריאו בטלוויזיה: פיליפס מדגימה, בעזרת דימוי משכנע של חצי פסנתר את עומק האפקט של שידור בסטריאו.

 

 

פרסומת נוספת, שמה את הדגש על "המבחן האולטימטיבי לכל טלוויזיה: שחזור צבעי עור טבעיים":

 

 

 
חלק מדגמי המסכים החדשים בסלון מגיעים עם חיישן אשר משנה את בהירות המסך ומשתנים אחרים בהתאם לעוצמת וסוג התאורה בחדר, אך מסתבר שהענין אינו כה חדש: פנסוניק מפרסמת ב- 1994 טלוויזית 21 אינטש עם מנגנון דומה שהחברה מכנה אותו CATS, עם מה היא בחרה להדגים אותו?...
 
 
הצצה קטנה לעולם המודרני של המסכים הדקים, פנסוניק שואלת את הצופה, עד כמה ריאלסטית יכולה להיות תמונה בטלוויזיה ומשתמשת בטריק העתיק מכולם.
 
 
ועוד אחת שמשתמשת בטריק דומה היא סמסונג, הפעם זוהי פרסומת חדשה יחסית שמראה מה מסוגלות בחורה וטלוויזיה אחת לעשות לגברים.
 
 

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: dtown
מחכה לעונה החדשה של משחקי הכס
צילום: dtown
מומלצים