רוחות סתיו / נעה ארבר, כתבת אופנה
אוספי אופנת החורף הוצגו בבירות האופנה כבר מזמן, וממש, ממש בימים אלה ובמהלך החודש הקרוב מוצגות בהן קולקציות קיץ 2018. אצלנו מקובל שמותגי אופנה מקומיים מציגים את אוספיהם בזמן אמיתי כאשר הסחורה מצויה כבר על מדפי החנויות, מבחינתם הקיץ חלף וכל מה שרואים על המסלול ובפרסומים משווק עכשיו וישווק גם במהלך חודשי העונה הקרובים. יתכן שהצגת האוספים רלוונטית לזמן אך לא בהכרח לתנאי מזג האוויר, שלא לדבר על זה הנוכחי, לימים הלוהטים והאוויר המהביל שמעוררים געגועים למשב רוח קריר ורענן. אלא שהשינויים עדין לא מתחוללים, רוחות הסתיו המרעננות עדיין לא מנשבות והימים החמים קשים מנשוא. אף דגם מהקולקציות החדשות, יפה ככל שיהיה, לא יפתה אותנו להקדים וללבוש אותו בימים אלה. הבגדים החדשים, מן הסתם, ימתינו בינתים על המדפים.

קסטרו קוקלציית סתיו חורף 2017-18 צילום טל קרת
קסטרו לובשת חג
כמנהגה, מקדימה קסטרו לחנוך את עונת סתיו 2017-18 בקולקציה שעשוייה לפתות לרוץ ולקנות ולו בגלל כותרתה המפתיעה; "קולקציית חג"- EDITION SEPTEMBER, מהדורה ראשונה של קולקציה המיועדת, כשמה, לחגי חודש ספטמבר וגם מעידה שזו רק ההתחלה ושמהדורות נוספות אמורות להגיע לאחר החגים. אם כך, כפי שמסתבר מהתכנים שהוצגו בקולקצייה או מהכותרת שנבחרה לאוסף, יש למה לצפות.
במסע מבטיח התרעננות, אימצה קסטרו אסטרטגיות ושיקולים חדשים שעשויים לתמוך בהתמודדות מול רשתות אופנה עממיות ועם סחר מקוון פופולארי, תהליכים שיקלו על השתלבותה במרחב עסקי שמשתנה ללא הרף. בעיקרון קסטרו, שמנסה לשמור ולהעצים את שמה בדרכים חדשות, הודפת התנהלויות קודמות ושגרתיות תוך שהיא ממירה את התצוגות הרגילות ואת ה"הנגר בנמל" באולמות המזמינים של מפעלה בבית-ים. היכן שהיא מארחת ומציגה את הקולקציות החדשות. בנוסף היא מגייסת לשורת הפרזנטורים את רותם סלע, שחקנית, פרזנטורית ומובילת קמפיינים, ואת השחקן אביב אלוש, שבין תפקידיו הרבים; בסדרות, סרטים וקמפיינים, ימשיך "להיות איתה". שינויים עקרוניים חלים גם במבנה ובאופן בו מוצגות הקולקציות שבעבר כללו אוספי מסלול יוקרתיים שיוצרו בכמויות מדודות. העדרן יחסר. למעשה קולקציית החג אינה מתמקדת בבגדים חגיגיים בלבד, או בסדרות ייצור מוגבלות, אלא בחזרה לסיפורי אופנה בטוחים ופופולאריים. יחד עם זאת האוסף והסטיילינג המגוונים מספקים מענה הולם לצרכיו וטעמיו של חוג לקוחות רחב יותר.
קולקציית הסתיו נחשפה במופע שמשלב מיצג סטטי ומיני תצוגות של קבוצת בגדי נשים וקבוצת בגדי גברים שנערכה באולם רחב ידיים שבמרכזו מסלול מוגבה, תפאורת עמודים, גומחות מקושתות ובמות מוגבהות. התבנית החדשה, בנוסף ליתר השינויים, משקפת שגם מובילי האופנה המקומית צריכים להיות פתוחים לשינויים בחשיבה, במדיניות ובאסטרטגיות קיומיות, שיאפשרו להם להשתלב נכון במרחב הדינמי של עולם אופנה ומציאות כלכלית משתנים. בדומה לתצוגות קודמות הקפידה קסטרו, גם במיצג זה, לשמור על הכוונה דידקתית והצבת סטיילינג מודולרי מדריך. ואכן בלטו בתצוגה הצעות לסטיילינג והכוונות ברורות כיצד ניתן ונכון לאמץ את מגמות האופנה בהתאמה לטעם וסגנון אישיים אך בעיקר בהתאם להמלצתם של מסגנני התצוגה.
לאחר שקסטרו ויתרה על "אוספי המסלול" היוקרתיים והמסקרנים היא מציגה מצע יצירתי חדש וכוונות אסטרטגיות שאמורות לתמוך ולהגן על מעמדה וקיומה. גם חטיבת המעצבים הגיעה למסקנה שכיום כבר אין כל צורף לעורר מהפכות אופנה ניסיוניות שעתידן איננו ברור. ואכן האוסף החדש עוצב וגובש בחשיבה ממוקדת תוך הסתכלות ונבירה בשינויים הגדולים שהתחוללו בעולם האופנה במהלך עשורי המאה שעברה. רעיונות איקוניים, שנחרטו בכתבי ההיסטוריה של האופנה, זכו בחזות עכשווית, קשת צבעי הפסטל והצבעוניות הנועזת והזוהרת ננטשו והומרו במניפת צבעים חורפית - צבעי שלכת חמים ונעימים, שמזמן לא הוצגו באוספי האופנה. בין הדגמים המאומצים רצוי לציין את הגירסה הגנרית לשמלת המעטפת הפנתיאונית, מופת עיצוביה של דיאן פון פירסטנברג בשנות ה-70 למאה שעברה. גם בגדי הג'ינס הנצחיים עברו הסבה והפכו לג'ינס כחומר ולא כסגנון. לא רק ג'ינס בלוי ומעונה "מעוטר" בקרעים, תיפורים ופירזולים אלא פריטי לבוש בחזות מלוטשת מעוצבים מבדי דנים שלא עברו שטיפות והדהיות, ביניהם מכנסיים בגיזרה קלאסית ומקטורן מוצלח, שמזכיר מקטורן אסייתי במראה מינימליסטי, גיזרה מרווחת ושוליים פרומים. כן נוספו לקבוצה גוונים חדשים ועיטורים שמעידים על הנטיות הקוטביות של עולם האופנה, סוג של דחף לשדך "עני לעשיר", פשוט וזול למהודר ויוקרתי - רעיון שמשתקף בגירסה האירונית שמציגה פריטי לבוש מבדי ג'ינס מרוטשים, משופשפים ודהויים, מעוטרים בחרוזי פנינים. כמו כן בלטו בקולקציה שובם של אורכים חדשים; אורכי מקסי ומידי שנושקים לקו השוקיים, חצאיות ושמלות שאורכן גולש מעבר למפלס הברך, ביניהן חצאיות מבדי טוויד ומשבצות בגזרת קלוש, נוסח שנות ה-50 וה-60. בקבוצה המחוייטת מגוון חליפות מבדים משובצים, מקטורנים קלאסיים ומכנסי שורטס משובצים, שמלת שיפט משובצת בשחור ולבן מעוטרת בצווארון ועניבה לבנים. בנוסף פלשו מעצבי קסטרו לתחום הלבשת הלילה והחזירו למלתחות פריטים ומערכות שמזכירים פיז'מות ומקטורני לילה חגיגיים, מעוצבים מבדי סאטן וקטיפה, הדפסי פסים ופרחים ססגוניים. בנוסף כלולים באוסף פריטי לבוש מחוייטים, חליפות קלאסיות ומערכות במראה נשי ועוצמתי, מעוטרות במרקמים והדפסים, עיטורים, רקמות וסריגת קרושה, בדי תחרה וקטיפות מודפסות וצרובות, הדפסי פסים ופרחים שונים. חזות של חופש וקוליות שורה על קולקציית הגברים המעוצבת בצבעוניות קלאסית מתובלת בפריטי לבוש בצבע סגול כהה, חומים חמים, וירוק צבאי. פריטי לבוש בצבעוניות מגוונת שניתנים להתאמה הרמונית או דיסהרמונית, בהתאם לסיגנון וטעם אישי. בלטו בקולקציה גזרות חדשות של מכנסיים באורכים קטומים שחושפים קרסוליים ומכנסי 4/3 בגיזרה מתרחבת, מכנסי ג'ינס עם מפתח מפסעה עמוק ורוכסן ארוך במיוחד ומכנסיים בגזרה מרווחת שמזכירה מכנסי מעטפת אסייתיים. האוסף כולל מבחר מעניין של כותנות עם כפתרות מעוטרות וצבעוניות, צווארון סיני, קלאסי או צווארון כפול. למיזעים גזרות חדשות רחבות וישרות, שרוולים שמוטים ורחבים מעוטרים בהדפסים וכיתובים. אוסף עשיר ומגוון של מעילים ומיקטורנים ספורטיביים, מקטורני רוח ומקטורני לוחמים מרופדים, אפודות, ומקטורני ג'ינס קלאסיים מרופדים בפרוות שירלינג מלאכותית. השורדים הגדולים של הקולקציה הם בגדי ג'ינס מטופלים באגרסיביות הרסנית כשמולם פריטים מבדי דנים בגוונים כהים שלא עברו טיפולים הרסניים. יש לקוות שקולקציית החג הרחבה והידידותית, לא תוגבל ושהדגמים שהוצגו גם יוצעו בחנויות. ואכן ניתן לסכם שאוסף הסתיו והחורף של קסטרו מעניין ובטוח, ידידותי, עכשווי ומנוטרל מיומרה ופנטאזיות רדיקאליות. אוסף בנוי בתבונה והתחשבות שהוצג בסטיילינג נכון שחושף את מירב האפשרויות ההרמוניות והדיסהרמוניות שמגמות האופנה מאפשרות להכיל.
הערת שוליים: חבל שהתאמת משבצות ופסים אינה קיימת במפגשי הגיזרה השונים, חבל שדוגמת פסים או משבצות בחלקם הקדמי של מכנסיים אינה זהה ומותאמת, וקודקודו של מחשוף V בעליונית משובצת לא מכוון למרכז המשבצת, תנאים אלמנטריים שבמידה ואינם קיימים, חזות הדגמים נראית עקומה ולא סימטרית. לי זה מפריע, אני מניחה שגם לאחרים.
כל התמונות של קסטרו: קולקציית חגים צילום טל קרת

גולברי שולפת מספריים
לאחר צפייה בכמה תצוגות אופנה שהוצגו לאחרונה בארץ ניתן לומר שקשה להתחרות בהפקות המונומנטאליות של גולברי. יתכן שניתן לבחור אתר קרוב ומוצלח יותר מאשר תיאטרון קיסריה, כדי שכל אחד יוכל להגיע ולראות מקרוב יותר את הדגמים על כל הפרטים המושקעים בכל אחד ואחד מהם. אבל לאירוע המשולב משני מופעים שונים, קיסריה היא המקום. בכל מקרה קשה להתמודד מול ההפקה, התפוקה והנמרצות של יעקב גולברי ועם מניין הדגמים השונים שעיצב לקולקציה. לא ניתן גם להתעלם מדיוקן של הגזרות, מאיכות הבדים והתפירה (מתוך תקווה שהדגמים שישווקו בחנויות יהיו כאלה) מהסטיילינג המוקפד, ממניין הדוגמניות שהשתתפו בתצוגה וגם מהמטען המוסיקלי שגוייס ללוות את הערב. יתכן שהמופע יומרני ויתכן גם שבתצוגות הראשונות גולברי הייתה זקוקה לכוכבים כדי שיוסיפו תווים זוהרים ופופולאריים לאירוע, אולם לאחר שחלפו 9 שנים בהן גולברי מצליחה ליישב את 4000 מושבי התיאטרון העתיק, ניתן להבין שלא רק סילסולי קולם של אייל גולן, משה פרץ, עידן רייכל, עומר אדם, שלומי שבת, שירי מימון או כל זמר אחר, שהופיע באירועים, הזרימו את הקהל הרב להפקה היוקרתית היקרה. גולברי מבחינתה הציבה FASHION SHOW, "שאו", במלוא מובנו של המושג, כחוויה בעלת כוונה דו סיטרית, זו שגולברי מעניקה אך גם זו שהיא רוכשת בתמורה, קהל מתרחב של ידידים.
בתצוגה של גולברי, אחת הארוכות והטעונות ביותר שנצפתה בארץ, הוקם בזירת התיאטרון, מסלול רחב ידיים ל-50 הדוגמניות שצעדו לאורכו. קבוצות, קבוצות בהתאם לנושאים ולצבעים שהתחלפו בקצב מופתי. כל הדוגמנויות בתסרוקת מהודקת זהה, לכל נושא הותאמו נעלי עקב אלגנטיות, בסגנון וצבעים משלימים וכל אחת מהדוגמניות נשאה תיק, תיקים ספורטיביים או תיקי ערב אלגנטיים בגדלים ועיצובים הולמים ומותאמים לסגנון של מערכות הלבוש. אולי גולברי מאמין בכוחן של נעלי התעמלות אך לא בשלובן הקטלני של נעלי התעמלות עם פריטי לבוש אלגנטיים שמנתץ מוסכמות אופנה וחוקי המראה השלם והמושלם שאינם מיועדים לפעילות ספורטיבית, נעלי התעמלות עם פריטי לבוש אלגנטיים, בכל מקרה מאמין בהן כהשלמה למערכות שעיצב. ואכן גולברי, שנשמע וגם לא נשמע לכל מגמות האופנה השגורות, עיצב וסיגנן כפי שבא לו, כל מה שאהב ומה שלהבנתו ואנינותו ישלים ויטיב עם אופיו ומהותו של האוסף. החלוקה שלו גם אינה מתמקדת בבגדי יום או בגדי ערב אלא בנושאים שונים שבונים מלתחה מאוזנת לאנשים בעלי טעמים וצרכים שונים. משמעת טרנדים מזמן חלפה מסדר יומה של אופנה נכונה וגם איננה מעידה על טיבו ואיכותו של אוסף כל שהוא, גם שונות וקיצוניות אינן בהכרח מעידות על כך. טרנדים, על כל פנים לא הכתיבו את התנהלותו של גולברי שנטל מספריים ומבלי לקחת סיכונים עיצב קולקציה רחבה ושקולה, אוסף של פריטי לבוש שאינם מוחצנים אך גם אינם מופנמים מדי, אוסף שיש בו מהכל, כל הדגמים וכל הגזרות, כל המחשופים והאורכים האפשריים. סגנון נשי וסגנון מחוייט, צמוד ומרווח, קצר, מידי ומקסי. פריטי לבוש שונים מעוצבים מאריגים חלקים ובדים מודפסים ובמיוחד מעוטרים בשפע של ערוגות פרחים; פרחי ג'ונגל אקזוטיים, ענפי פרחים וציפורים, בהשראת הדפסי קימונו יפניים, ומבחר מגוון של פרחים רקומים על פריטי לבוש מבדי ג'ינס ועורות מדומים. אכן, קולקציה מקיפה שפע של רעיונות, דגמים וצבעים שגולברי, כפי הניראה, לא היה מוכן לוותר ולו על אחד מהם.
השמלה השחורה הקטנה, הנחשבת לפריט חובה במלתחה, היא אחד מפריטי הלבוש המבוקשים. כמי שנשמע לצו הפופולארי עיצב גולברי את הגירסה שלו אך לא רק אותה אלא גם את את הגדולה - והארוכה, האדומה, הלבנה והפרחונית הקטנה והגדולה שחרשו את מסלול האופנה. בין יתר הרעיונות שהציג התמקד גולברי באמירות קוטביות ושילב פריטי לבוש שסגנונם מנוגד, ביניהם שילובים מעניינים ואסתטיים; שמלות קיץ פרחוניות ושמלות רומנטיות ארוכות משתלבות באנינות נעימה עם מקטורנים ומעילים מרופדים בסגנון צבאי ועם מקטורני עור בחזות ספורטיבית וכדי להתאים מעילי חורף לאקלים המקומי, עיצב אותם ללא שרוולים. בנוסף עיצב מעילי טרנץ', מעילי חפירות צבאיים, באורכים שונים, מרופדים ומעוטרים בבטנות וצווארוני פרווה, מקטורנים דמויי עור מעוטרים בחיתוכים, תיפורים, פירזולים וריקמות ומקטורני קטיפה מחוייטים למופת בצבעים מעניינים שקשה להגדירם. שילוב מנוגד של מראה צבאי עם קווים רכים ורומנטיים מצא את ביטויו במעיל/שכמייה בגוון כחול ימאים, מצויד בשתי שורות כפתורים מוזהבים וכותפות, בעוד ששוליו גזורים בחצאי מעגלים רכים. מעיל יפיפה אחר שדמה למעיל דו צדדי בשחור ואפור, עוצב בגיזרת מעטפת עם צווארון שופע וקו מותן נצמד בחגורה נקשרת. את מערכות הפיז'מה האופנתיות המיר גולברי בסרבלים אלגנטים בגזרת מכנסיים, שאורכם קטום, מתרחבים עם קפלי צד עמוקים. לפריטי לבוש אחרים, שמלות, חולצות ומקטורנים עיצב גולברי שרוולים מעניינים ומתנועעים בחן, גזורים באלכסון כמו חצאית קלוש מיניאטורית.
צר המצע מלהזכיר את כל הרעיונות האסתטיים שהיו לגולברי, אך אל תטעו, למרות הפרזנטורית הצעירה והיפיפיה של גולברי הקולקציה איננה מיועדת לנערות צעירות מלהקתה של נעה קיריל, גם אסתי גינזבורג לא ניראת צעירה במיוחד במרבית המערכות, אלא אם כן יוכתב לה סטיילינג שאין לו זיקה לגיל. כך שלמרות כל האיכויות והעיטורים המוענקים זו קולקציה בוגרת, איכותית ומחמיאה שמיועדת ברובה לנשים בוגרות, שלבטח תרענן ותצעיר את חזותן.
צילומי גולברי: קוקו

SKETCH ללא תאריך תפוגה
SKETCH הוא שם המותג של יוסי קצב שמתאר ומעיד על כישוריו, על ידו הקלה על הדק האיורים ושליטתו על ההדק היצירתי. כישורי האיור ובמיוחד איורי האופנה והרעיונות של קצב, עומדים בסטנדרטים גבוהים שמאפיינים גם את אוספי הלבוש הידידותיים שהוא מעצב. פריטי לבוש מרשימים בפשטותם, במובן הטוב של הבנת ההגדרה, שמשרים תחושה של ביטחון ואמינות כמו גם הערכה למינימליזם איכותי ונקי מכל רבב. אכן עיצובים נקיים, במלוא מובנו של המונח, נקיים בקווי המתאר שלהם, בצבעוניות המאופקת ובאיכות המוקפדת. לא תמצאו בקולקציות של קצב פריצות דרך, או פנטזיות מאיימות מאחר וקצב מציב לעצמו מטרה ופוגע בה בול, לא נמוך מדי ולא גבוה מדי. כמי שמאמין בחשיבה ועשייה נקיות מרהבתנות קצב מעצב אוספי לבוש פרקטיים, נוחים ונינוחים. העיצוב מוקפד, הצבעוניות מדוייקת והביצועים איכותיים ומורמים מסטנדרטים מקובלים.
במתחם "התחנה" בדרום תל-אביב, בין בוטיקים לבתי קפה ומסעדות מצוייה SKETCH - חנות האופנה של יוסי קצב. בימים אלה המתחם שקט ורגוע ולא כפי שמתחם כזה אמור להיות שוקק בדמויות מבלות. יש להניח שמזג האוויר מדיר את רגלי המבקרים, אולם ברגע שנכנסים ל- SKETCH הרשמים משתנים. האווירה המזמינה, העיצוב המאופק והצבעוניות הרגועה משדרים השתחררות ממועקת החום והלחות ואולי גם מהמולת הדגמים והצבעים הרבים שניצפו לאחרונה באירועי אופנה אחרים. המסר היצירתי של קצב, בדומה למתווה היצירתי שאצר, מנווט למחוזות ומסרים צלולים הנוגעים בפשטות ואיכות. מבט חטוף ומקיף על מרחב הבוטיק, מאפשר לאצור התרשמות ראשונה הבוחנת את גבולות הצבעים והעיצובים ומלמדת שאולי טוב ונכון להיות צנועים, שמינימלזים איננו מילת גנאי אלא מילה שמעידה על אמונה במראה עיניים נעים שאיננו מנוכר או מנקר עיניים.
את ההשראה לבניית הקולקציה שאב קצב מאמנותה של אליזבת קולוני, ציירת ממוצא קנדי בריטי, שלמדה להכיר את עולמה הפנימי במראת העולם הסובב אותה. מקור אחר להשראה, לדבריו של קצב, נובע מעולמו האישי ומהסביבה הקרובה והרחוקה בה הוא חי, מהדלות האינטלקטואלית הנרכשת בהתמקדות יתרה במסכים, מסכי טלוויזיה וטלפונים סלולאריים שמנתקים ממציאות אמיתית. הקולקציה שעיצב קצב מתכתבת עם עבודותיה המרתקות של קולוני, ממניפת הצבעים שלהן, מהצורות והמרקמים אותם היא פורשת על דפי ספרים כתחליף לציור על בדי קנוואס קונבנציונאליים. בהשראת ספריה המצויירים של קולוני ועל מנת להמחיש את ההשפעות המזיקות שיש לתקשורת האלקטרונית ההמונית והמנתקת מתקשורת אינטלקטואלית ואנושית, בחר קצב לצלם את הקולקציה באווירה הולמת למושגיו. ואכן מה נכון ומיוחד יותר מאשר להפגיש אופנה ותרבות ולצלם את קמפין הקולקצייה בחנות ספרים ? כך חושב ומאמין קצב שבחר לצלם את הקולקציה באווירה של חנות ספרים ישנה שברחוב אלנבי בתל אביב. אכן, אתר שונה מהמקובל לצלם בו אופנה מה שמעיד על אופיו האישי של קצב ועל אופיים של עיצוביו. הבחירה בספריה איננה הדבר היחיד שמאפיין את השינויים בהתנהלות ובדינמיקה היצירתית של קצב. בעוד שאת הקולקציות הראשונות עיצב ברוח סיגנונו האישי המאופיין בפריטי לבוש קלאסיים בשחור ולבן, נוספו לקולקציה הנוכחית גזרות חדשות, עיצובים ופרטים מעודנים, גלויים וסמויים ומניפת צבעים מורחבת, סולידית ובטוחה. קצב בחר בקשת צבעים חורפית שגווניה בהירים, כאשר כל צבע וכל גוון מתמזגים בהרמוניה עם צבעים אחרים שבקולקציה. באוסף החדש מגוון מעניין של בגדי עור וזמש מעוצבים מעורות רכים ומשובחים, החל במעילי עור ועד למקטורני טייסים מצויידים בביטנות מרופדות וצווארוני פרוות שירלינג ועד לחולצות מעורות רכים ועורות מכובסים. מבלי להתפרע ולפלוש למחוזות המוניים הרחיב קצב את סדרת בגדי הג'ינס. הוא בחר, במשורה, גוונים שאינם סטנדרטיים ומרקמי בדים שונים שאיכותם מתאימה למכנסיים ומקטורנים ובדי ג'ינס עדינים ורכים שמתאימים לחולצות. האוסף כולל מגוון רחב של סריגים מחומרים טבעיים - סריגי כותנה, צמר וקשמיר בגזרות מרווחות ודוגמאות סריגה חדשות, חולצות טי ומיזעים שעל חזיתם מודפס לוגו המותג YSK.
באגף בגדי הנשים, קצב ממש "מתפרע" ומעצב דגמים שלא הרהיב לעצב באוספים קודמים, חולצות רומנטיות שכוללות חולצה בגיזרה אסימטרית, חושפת כתף אחת, וחולצה בגוון אפור מתכתי עם וולן לאורכו של מפתח הזרוע. כן נוספו דגמים מעניינים וייחודים כמו דגם של שמלה בגיזרה אסימטרית עם מחשוף בגב וחזית מעוצבת כסריג של גברים, חצאית מיני מבד ג'קארד במרקם שמזכיר את ציוריה של קולוני, חצאית מכנסיים מרשימה מבד ג'קארד, שמלות צמודות מסריג פישתן, שמלות מבדי ויסקוזה וכותנה בגזרות מרווחות, שמלה מצויידת באלמנט קשירה בחלקה האחורי או הקדמי ושמלת משי יפיפיה שחזיתה מעוטרת בחזיתה, בקפלים קלילים.
כל פריטי הלבוש בקולקציה, הן של הנשים והן של הגברים, נטולי תאריך תפוגה, ערך מסף שמאפשר למזג בין פריטי לבוש חדשים עם ישנים ופריטים מעונה אחת עם פריטים מעונה אחרת. הכל נשאר במלתחה.
צילומי SKETCH : תום מרשק